torsdag 14 juni 2012

EN PLATS I SOLEN

Hej igen. Allt väl därute? Äntligen så finns det mer tid i min kalender, mycket har det varit. Igår hade vi en jätterolig dag på Östermalm med alla kollegor. Nu har jag provat på hur det känns att springa svettig fram på Grev Turegatan bland alla fashionistas. Vi hade anlitat Stadsuppdraget och delades in i sex grupper för City uppdraget. 
Att genom kluriga ledtrådar, olika uppdrag, karta och walk-i-talkie hitta tre väskor gömda någonstans i city. Vår grupp letade efter personer som skulle vara mystiskt klädda och som skulle översätta ett av uppdragen som vi fått på ryska. Det var bara det att i stressen missade vi att texten var på grekiska, inte ryska och inte hittade vi några mystiska personer inte, och Malmskillnadsgatan har faktiskt fler än en trappa men nu vet vi hur många trappsteg samtliga har. Så ett av uppdragen tog för lång tid vilket slutade med att vi kom efter och min grupp hittade ingen väska. Men vi kom först till restaurangen. :)

Nu står dock magsjuka på schemat för vissa i familjen och det går liksom före allt annat.

Ovan är poolen där jag och hela min familj ska ligga i under en semestervecka. Den ligger i Spanien. Så skönt det ska bli.

6 kommentarer:

  1. Men vilken kul grej! Tror att den typen av sport/ tävling är min grej -annars går allt annat i sportväg bort. Fotbolls vw , em os vaddå???

    En resa att se fram emot är väl härligt!
    Sköt om dig nu så att du inte heller drabbas av magsjuka.

    Kram på dig och ha en underbar semester!

    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!! Ja jag har petat i mig säkert 50-talet vitpepparkorn så snart säger väl magen ifrån. Bara jag slipper magsjuka så. Hellre halsfluss, löss och flunsan.

      Jo det där stadsuppdraget var en riktig hit. Men väldigt jobbigt om man går all in och springer istället för att gå.

      Nu ska jag läsa ikapp både här och var. Hoppas att allt är bra med dig. Kramkram.

      Radera
  2. Härligt att läsa dig igen! Låter som ett superkul sätt att aktivera sig med kollegor. Och ni fixade ju det viktigaste, att komma först till restaurangen :-)

    Den där bilden ser verkligen lockande ut, skönt att ha det att se fram emot. Som Carina säger, hoppas du slipper magbacillerna. Innan Spanienresan kanske det kan bli av att slappa på ett snyggt trädäck någonstans på något mer nordliga breddgrader? En sangria går ju ner även där :-)

    Ha det gott vännen!

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  3. Heej Lotta! Kul att "se" dig igen. :) Ja, jag och kollegorna var mycket nöjda med gårdagen, sen att några fuskade det har vi glömt bort idag. NOT.
    ;)

    Det är bara ett måste att ses på nybyggd altan med en sangria snart.
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt aktivitet i Huvudstaden, lät skoj!

    Vid den poolen skulle jag trivas mycket bra :-)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja du vid den poolen kan man nog trivas riktigt bra vid. För att inte tala om er brygga på landet, ojoj. Vilket fint ställe ni verkar ha.

      Hoppas du har haft en härlig helg. :)

      Radera